להפסיק רק להתקיים עם העסק ולהתחיל להתקדם באמת

"אני רוצה להפסיק רק להתקיים עם העסק ולהתחיל להתקדם איתו באמת" זה משפט שאמרה לנו מתעניינת בתכנית. היא סיפרה שהעסק כל הזמן מכניס כסף, ועם זאת נראה שהוא רק מחזיק את הראש מעל המים כל הזמן ושלא משנה מה היא עושה, זה נראה שהיא לא מתקדמת.

 

התחושה הזו מאפיינת את מה שמרגישים רוב בעלי העסקים, אבל לא מדברים על זה. התחושה שלא משנה כמה כסף נכנס, אנחנו תמיד רק "מתגלגלים" איתו, הוא רק עובר ממקום למקום – לספקים, למלאי, למיסים לפעמים לנו למשכורת (אבל אנחנו תמיד אחרונים) וששום דבר לא נבנה או מצטבר אין אפשרות לתכנן באמת להיערך כל הוצאה לא צפויה מערערת את הקיים ואני רואה את זה בעסקים שמרוויחים 10,000 ש"ח בחודש וכאלו שמכניסים 200,000 ש"ח בחודש.

 

למה זה קורה? כי שיטת ניהול הכספים וקבלת ההחלטות הנהוגה בכל העולם היא חשבונאית ולא תזרימית.

 

מה זה אומר? זה אומר שהרווח שרואה החשבון מספר לך שהרווחת כולל בתוכו גם הרבה הוצאות שרק חלק יחסי מהן מוכר למס – אבל כל הסכום יצא מהחשבון שדוחות מס מחושבים לפעמים כמעט שנה אחרי וכסף של מיסים מתחזה ליתרה בחשבון שאנחנו משתמשים בה ואז "פתאום" מגיעה לנו הפתעת מס ויש לזה עוד הרבה משמעויות

 

המשמעות החשובה ביותר היא שיש מצב שגם אם יש לך כסף בחשבון, הוא לא באמת שלך והתחושה (המבוססת) הזו משמרת את המצב שמונע ממך להתקדם.

 

מעל חצי מיליון עסקים בעולם החליטו להפסיק לשחק את משחק ה"כאילו" הזה, ולקחת שליטה אמיתית על הכספים שלהם ולהפוך את העסק לרווחי. שיטת פרופיט פירסט היא לא רק שיטה לניהול הכסף בעסק – היא שיטה שכשמיישמים אותה, ברור מה שלך ומה לא שלך אפשר להתכונן להפתעות אפשר למשוך משכורת קבועה ואפשר להתחיל להתקדם באמת עם העסק.

 

5 / 5. 1

דילוג לתוכן