מסתבכים עם תזרים המזומנים בעסק? קבלו טיפים לניהול מקצועי של תזרים המזומנים

אין עצמאי שלא מכיר את הקושי בניהול הכספים בעסק. אפשר בהחלט להבין למה, הרי בניגוד לשכירים שמקבלים משכורת ״נקייה״ ממיסים, אצל עצמאים הדבר שונה לחלוטין. מה זה אומר? עצמאים מקבלים כספים מלקוחות, אבל מהכספים האלה צריך להוריד מיסים, תשלום לספקים, לעובדים, לשכירות והרשימה עוד ארוכה…

אבל זה לא נגמר כאן, כיוון שמהכספים הללו בעל העסק צריך להפריש לעצמו משכורת, ומה עם מינוף ופיתוח העסק? מממ… ברוב המקרים לא נשאר אפילו למשכורת. אבל אתם יודעים מה, אתם בכלל לא היחידים. מסתבר ש- 83% מהעסקים בישראל אינם משלמים לעצמם שכר ראוי ושלא לדבר על רווחים.

טוב, כמובן שיש מקרים שנדרש טיפול מקיף לכל נושא הכספים, במיוחד אם המצב אינו מאפשר לכם להוציא משכורת ראויה או שהעסק נכנס לגירעון מידי חודש. עם זאת, הבאנו לכם כמה טיפים שתוכלו ליישם כבר עכשיו כדי לשפר את המצב.

אתם מוכנים? מתחילים…

הפרדה בין תנועות הכספים בחשבון העסקי, למה זה יעיל?

אחד הקשיים של בעלי עסקים הוא לעקוב אחר תנועות הכספים, מה נכנס, מה יוצא והם למעשה צריכים "לדוג" בכל פעם את הנתונים מתוך החשבון העסקי (וזה במידה והם אכן לא מערבבים את הוצאות העסק עם החשבון הפרטי בנוסף)

הכירו את האופציות שעומדות בפניכם:

מעבר להתנהלות פיננסית בחשבון בנק עסקי, אנו ממליצים לכם למפות את תנועות הכספים בעסק וליצור הפרדה ביניהן. בפרופיט פירסט אנחנו ממש מפרידים באמצעות פתיחת חשבונות בנק עסקיים נוספים כדי ליצור סביבה סטרילית לכל קטגוריה, אך בתור התחלה אתם יכולים פשוט לפתוח פק"מים ובהם לרכז את הכספים לפי היעוד שלהם. ההמלצה היא לפתוח פק"מים נפרדים עבור רווח, שכר, מיסים/רשויות והוצאות. ה אמנם לא הפתרון האידיאלי אבל זה כבר יעשה שינוי קריטי בשליטה במספרים ובבקרה.

הפרשת משכורת קבועה

״תשלום״ שכר לעצמכם, לא רק יעשה לכם סדר, אלא יאפשר לכם כבעלי עסקים להעריך את עבודתכם ולהיות מתוגמלים בהתאם. אבל לא רק כשהעסק מכניס הרבה כסף, אלא גם בחודשים פחות טובים. אגב, המשכורת שתפרישו תסייע לכם גם להתנהל טוב יותר בחשבון הפרטי ובכל הקשור להתנהלות כלכלית נבונה, כיוון שתדעו כמה כסף יש לכם ״לבזבז״.

 

מוכנים לעשות הרבה יותר רווח בעסק?​

כמה להפריש?

שאלה טובה, אבל גם קצת מורכבת. בפרופיט פירסט אנחנו עובדים הפוך מכל השאר. בדרך כלל, יגידו לכם לחשב את השכר ממה שנשאר אחרי הוצאות, מיסים וכו'. בפרופיט אנחנו קובעים את השכר באופן שיהלום את הצרכים שלך ואת תחושת התגמול מהעבודה. האתגר שאנחנו עוזרים לבעלי העסקים לפתור הוא איך להמשיך להתקיים ממה שנשאר, לתעדף את ההוצאות האסטרטגיות ולהפטר מכל מה שלא משרת אותם יותר

ההמלצה היא קודם כל להגיע למספר קבוע שאתם הולכים למשוך כשכר וחשוב מאוד שזה יהיה הסכום שתמשכו גם בחודשים שהם יותר חזקים מבלי להתפתות למשוך סכומים גדולים יותר הביתה (ממש כאילו שאתם שכירים בעסק של עצמכם) ואת העודפים אתם מוזמנים לשמור בצד – גם כאן אפשר להעביר אותם לפק"מ.

ההרגל של משיכת שכר קבוע יאפשר לכם להשתמש בעודפים ששמתם בצד גם בחודשים חלשים יותר תזרימית.

ונסיים עם כמה טיפים:

  • נסו לעשות כבר עכשיו זיהוי והפרדה של כספים שלא שייכים לכם (כספי רשויות והוצאות).
  • השתדלו להעריך באחוזים בכמה מדובר באחוזים מתוך ההכנסה הכללית שלכם. ההערכה הזו תתן לכם מושג טוב של מה מתוך הכספים שנכנסים אליכם לעסק הוא באמת שלכם.
  • מכירים את "חוק מרפי"? כשמתחילים להתנהל נכון כלכלית, תמיד מגיעה איזושהי הפתעה ש"מטלטלת" את הסירה. נסו להיערך כבר עכשיו ולהפריש מידי חודש סכום בצד למקרה חירום.

זכרו! זו הדרך היחידה שתבטיח לכם יציבות כלכלית לאורך זמן.

מרגישים שיש לכם צורך בידע נוסף? צרו קשר עכשיו.

 

רוצים להצטרף למאות אלפי עסקים שכבר נהנים מרווח ויציבות פיננסית בזכות שיטת פרופיט פירסט?​

5 / 5. 9

דילוג לתוכן