העסק מכניס כסף אבל לכם לא נשאר? השיטה האמריקאית שמצאה לכך פתרון בתוך 29 ימים

כיום כ- 83% מבעלי עסקים בישראל אינם מפרישים לעצמם שכר ראוי, וגרוע מכך, העסק שלהם מכניס הרבה כסף, אך זה לא בא לידי ביטוי ברווח הסופי. השיטה האמריקאית שיושמה במאות אלפי עסקים בעולם הגיעה לישראל. ואחוזי ההצלחה? גבוהים במיוחד.

אין זה סוד שהקושי הגדול בניהול עסק טמון דווקא בצד הפיננסי, בעיקר בקרב עסקים קטנים ובינוניים שהעבודה זורמת להם ללא סוף והם מרוויחים לא מעט כסף מידי חודש. אלא מה, בסופו של יום לא נותר להם מזה הרבה (אם בכלל) בחשבון הבנק ובטח לא בהלימה לכל העמל הרב שלהם. זה יכול להיות ממגוון רחב של סיבות כמו ערבוב של החשבון הפרטי והעסקי, התייחסות לכסף שנכנס כרווח נטו (בעוד שזה לא המצב), אי תכנון נכון של הכסף וקבלת תשלומי מיסים ״בהפתעה״, חוסר איזון בין חודשים טובים לפחות טובים והרשימה עוד ארוכה.

מסתבר ששירותי ראיית חשבון הם לא פתרון

את הקושי אפשר להבין, הרי כבעלי עסק עלינו לחבוש יום יום מספר כובעים, אם זה של איש מכירות, פיתוח עסקי, מנהל השיווק וגם בין היתר להתמקצע בניהול נכון של הכספים. אז נכון, יש לנו רואה חשבון, אך חשוב להבין שרואה חשבון הוא לא יועץ פיננסי, אלא מייצג אותנו מול רשויות המס ואינו מכווין אותנו כיצד להתנהל פיננסית ולאזן את הכספים שנכנסים. בשורה תחתונה, בכל הקשור לניהול תזרים המזומנים, עלינו כבעלי עסקים לפעול באופן עצמאי ולהתמודד עם כל האתגרים שבדבר.

את הקושי בניהול הצד הפיננסי מכיר מקרוב אריאל אורבוך, יזם, איש עסקים ומבכירי היועצים העסקיים בישראל, אריאל הנו השגריר של שיטת Profit First בישראל. ליווה בעלי עסקים רבים ואף בעצמו חווה את הקושי בניהול הצד הפיננסי של העסק. לדבריו: ״פעמים רבות אני נפגש עם בעלי עסקים שאומרים לי שבדו״ח של הרו״ח הם ברווח, העסק שלהם בצמיחה אבל הם לא יודעים לאן הכסף נעלם ולמה הם לא מצליחים להפריש לעצמם משכורת ראויה על עבודתם״. כך מספר וממשיך: ״זו הסיבה שהחלטתי להביא לישראל את Profit First, תוכנית אמריקאית פורצת דרך, המאפשרת לבעלי ובעלות עסקים לשלוט בכספים וברווחיות של העסק שלהם ובעיקר לשנות את תצורת ניהול הכספים״, כך מסכם.
היופי בהצטרפות לתוכנית שאין כלל סיכון! התחלתם תהליך, לא אהבתם, קיבלתם את הכסף בחזרה!

83% מבעלי העסקים לא מפרישים לעצמם משכורת ראויה

מסתבר שהלקוחות של אריאל לא לבד בסיפור הזה, מדובר על מגמה ״שקטה״, שכמעט ולא מדברים עליה. בעלי עסקים מבינים שהעסק שלהם מרוויח, ולכן חושבים שאולי בחודש הבא יהיה טוב יותר, אך חודש אחרי שוב לא נשאר להם כלום. על פי נתונים, כ- 83% מבעלי עסקים קטנים-בינוניים בישראל אינם מפרישים לעצמם שכר ראוי מידי חודש, אלה מסתפקים ״בפירורים״, או שבכלל נמצאים בגירעון למרות שהעסק עובד ומייצר כסף, שזה אבסורד לגמרי.

מוכנים לעשות הרבה יותר רווח בעסק?​

התוכנית שמאפשרת לשלוט בכסף עוד לפני שהוא נכנס

Profit First היא תוכנית שהוקמה במטרה להילחם בתופעה ולאפשר לבעלי עסקים לנהל בצורה יציבה ורווחית יותר את תזרים המזומנים, כלומר להימנע ממצב שהם משלמים לכולם (ספקים מיסים וכו׳) ולא נותר להם כלום. התוכנית מגיעה מארה״ב ויושמה בהצלחה אצל מאות אלפי בעלי עסקים ברחבי העולם, וביניהם גם עסקים רבים בישראל. ״החלטתי להביא שיטה פורצת דרך המוגנת בזכויות יוצרים וסימני מסחר בבעלות החברה האמריקאית, לאחר שבצענו התאמות שלה לאופי התרבות הישראלית, כמו גם לחוקיה השונים. המטרה שלנו לאפשר לעסקים להתמודד עם אתגר ניהול תזרים המזומנים״, כך מספר אורבוך.

גם מניעת בלת״מים ומיסים ״בהפתעה״

"השלב הראשון בשיטה הוא הפרדה מוחלטת של סוגי הכספים בעסק, מתוך ההבנה שחלק לא קטן מהכספים שזורמים פנימה בכלל לא שייכים אלינו כבעלי העסק, והאם רק מבלבלים אותנו ויוצרים תחושה מזוייפת שאפשר להגדיל הוצאות" אומר אריאל.

על פי Profit First כל כסף שנכנס כהכנסה לעסק, מחולק לרווח, שכר הנהלה (משכורת לבעלי העסק), תשלומים לרשויות וכספים שמיועדים להוצאות העסק (כולל עובדים, שכירויות, הוצאות קבועות ועוד)

התוכנית מאפשרת לא רק להתמודד עם בעיות התזרים, אלא גם למנף ולתמחר נכון והכי חשוב – להגדיל את שורת הרווח וליהנות משקט נפשי בגזרת תזרים המזומנים. לתוכנית שלושה יתרונות בולטים: מניעת בלת״מים והפתעות, הפרשת רווח בנוסף למשכורת ראויה לבעל העסק ובניית חוסן כלכלי לעסק. החברה בבעלותו של אריאל אורבוך הינה היחידה המוסמכת והמורשית להטמעת התוכנית בקרב עסקים בישראל, ומונה יועצים מהשורה הראשונה אשר הוכשרו על ידי אריאל ועל ידי חברת האם האמריקאית לתת שירותי יעוץ והטמעת השיטה בעסקים בישראל.

לדברי אורבוך: ״התוכנית מבוססת על כל האתגרים ההתנהגותיים, הרגשיים והמנטליים איתם מתמודדים בעלי עסקים בישראל, וזאת בהתאמה מלאה לתרבות המקומית. בנוסף, היא מאפשרת לשלוט על הכסף הרבה לפני שהוא נכנס ולקבל תובנות ייעודיות המאפשרות לדעת מראש איך החודש יגמר. אנו רואים בכך שליחות ללוות עסקים ולאפשר להם ליהנות מרווח ושכר חודשי קבוע, כמו גם מהידיעה של מה הולך לקרות בעסק. אני חושב שבעל עסק חייב להרגיש שנמאס לו מהפול גז בניוטרל ושהגיע הזמן שגם העסק שלו יתגמל אותו באופן הולם על בסיס קבוע ״, כך מסכם.

עוד על שיטת פרופיט פירסט תוכלו למצוא בקישור הזה.

רוצים להצטרף למאות אלפי עסקים שכבר נהנים מרווח ויציבות פיננסית בזכות שיטת פרופיט פירסט?​

4.7 / 5. 10

דילוג לתוכן