הטעות הפיננסית שעושים בעלי עסקים שרוצים לפתח את העסק

להיות בעל עסק בעידן התחרותי, זה לחבוש מנעד רחב של כובעים. כובע של שיווק, מכירות וכובע פיננסי שלעיתים בעל מימדים גדולים מידי עבור בעל עסק. ניתן לומר שהטיפול בכספים ובחשבונות של העסק, הוא עקב האכילס שמוביל לטעויות רבות, במיוחד כשמגיעים למצב שרוצים להגדיל ולפתח את פעילות העסק.

אם גם אתם בשלב של פיתוח העסק, יש כמה טעויות פיננסיות נפוצות שכדאי מאוד להימנע מהן. צרפנו כאן כמה מהן, כולל המלצות שכדאי ליישם:

 

ביצוע רכישות לא הכרחיות

כן, זה השלב שאתם חייבים להגדיל את פעילות העסק, לזרוק כספים על ימין ושמאל כי העסק חייב לגדול. אבל רגע, תנשמו… נכון שכדי לפתח את העסק, יש צורך להטמיע טכנולוגיות חדשות, לגייס את העובדים הכי טובים, או לרכוש מכונות ייצור וכך הלאה. אלא מה, כל אלה עולים הרבה כסף ולא הכל הכרחי או דחוף בשלב הזה. תכנון לא נכון עלול להוביל אתכם לגירעון כלכלי.

 

אז מה כן לעשות?

  • גדילה של העסק מתחילה בתכנון נכון ובריא. תכננו ומפו את התחומים האסטרטגים לצמיחה בעסק ואת המשמעויות הכלכליות.
  • בצעו תיעדוף של הרכישות/ההשקעות קודם כל לפי מה שיאפשר השפעה ישירה על הגדלת התזרים.
  • התחילו להפריש מראש סכומים בצד לטובת מינוף העסק כך שכשתגיעו לרגע – הכסף יחכה מראש כדי שימשכו אותו.

 

ערבוב בין תנועות הכספים

ניהול של כל כספי העסק במקום אחד (כמו חשבון עסקי) מקשה מאוד על קבלת בהירות משום שיש ערבוב בין הכספים שלכם לבין כספים שממש לא שלכם – כמו כספי מיסים, הוצאות, ספקים, עובדים וכיוב'. זוהי טעות נפוצה שגורמת לבלגן שלם בין הכספים, לחוסר שליטה על הכסף וכמובן חוסר יכולת לדעת כמה כסף נשאר לכם ביד.

 

אז מה כן לעשות?

  • מפו איזה אחוז מסך ההכנסות שלכם ואיזה אחוז עובר לרשויות ולהוצאות.
  • התחילו בתור התחלה להפריד בין הכספים באמצעות פק"מים (אופציה פחות מומלצת אך יכולה להיות טובה אם אין אופציה אחרת)/ או חשבונות נפרדים (כמו שאנחנו עושים בפרופיט פירסט)
  • הפרישו במהלך כל חודש לכל חשבון / פק"מ את הסכום שצריך לעבור אליו כך שכשירדו התשלומים – הכסף היעודי ימתין שימשכו אותו – בלי הפתעות.

 

חוסר בתוכנית מגירה למצבי חירום

הקורונה בהחלט לימדה אותנו שלא הכל ברור מאליו והכל יכול לקרות. מצבי חירום יכולים להיות רבים כמו הקורונה, מצב בטחוני, מצב רפואי, משבר בתעשייה שלכם וכל מצב שיכול לגרום לירידה בהכנסות. אבל לא רק, גם יציאה לחופשה ממושכת, פיקים של עבודה וחוסר שליטה על כמות העבודה – אף הם יכולים לגרום לעסק לקרוס, ושלא לדבר על חוסר ניהול נכון של גביה אשר עשוי לגרום לחובות אבודים.

 

אז מה כן לעשות?

  • לבנות תוכנית חירום ויציאה משגרה לכל מצב.
  • לחסוך בכל חודש לירה לבנה ליום שחור ולבנות כריות בטחון פיננסיות.
  • למשוך בכל חודש את השכר הרצוי ואם נשארים עודפים – לשמור בצד לחודשים איטיים יותר

 

לוקחים הלוואות שלא לצורך או בריביות מופרכות

אין ספק שכאשר אנו רוצים לפתח את העסק, עלינו להשקיע כסף, אם זה לצורך השכרת משרד/חנות, ציוד, עיצוב פנים, ריהוט, שיווק והרשימה עוד ארוכה. ישנם כאלה שלוקחים הלוואות מוגזמות שלא תמיד משקפות את המכירות של העסק. צריך להבין שבסופו של דבר עלינו לייצר מכירות שיכסו את ההלוואות ויאפשרו לנו להישאר עם ׳כסף ביד׳.

אז מה כן לעשות?

  • לחסוך כסף לפיתוח העסק על ידי ניהול פיננסי נכון.
  • לקחת סכום הלוואה ריאלי ובתשלומים שתוכלו לעמוד בהם.
  • אם בוחרים לקחת הלוואה – להשקיע אותה בפעילות שבהכרח תניב תזרים גדול יותר.

לסיכום, פיתוח העסק הוא ההזדמנות שלכם לקפוץ מדרגה ולהגדיל את הרווחים, עם זאת חשוב להגיע לתהליך עם תוכנית פיננסית מוכנה מראש, על מנת להימנע מטעויות פיננסיות שעלולות לגרום לתוצאה ההפוכה.

יש לכם שאלות? השאירו לנו פנייה בטופס בתחתית וניצור קשר!

 

5 / 5. 2

דילוג לתוכן