ספירלת האבדון מאיימת על היכולת של העסק שלכם לשרוד? מרגישים שהעסק שותה לכם את כל הכספים ואתם נשארים בלי גרוש ביד? אתם לא לבד

83% מהעסקים בישראל נמצאים בדיוק באותו הלופ. או שהעסק גדל, אך ההכנסות נשארות בדיוק אותו הדבר, או שההוצאות גדולות מההכנסות, ובסופו של דבר, אין לבעל העסק כסף ללכת איתו למכולת. למעשה ניתן לומר שבעלי עסקים מגלגלים כספים, אבל לא מרווחים כספים וזאת בדיוק הנקודה.

החדשות הטובות הן, שאפשר לפתור את בעיות תזרים המזומנים של העסק. אך כדי ליישם את הפתרון המוכח, אתם צריכים לפעול בניגוד לאינטואיציה שלכם ולקחת קודם כל את הרווח שלכם לעצמכם!

נוסחת החשבונאות הקונבנציונלית גורמת לכם להתרסק

סביר להניח, שגם אתכם לימדו לחשב את הרווחים שנותרו לכם בסוף החודש לפי נוסחת החשבונאות הקונבנציונלית, הכנסות פחות הוצאות. הכירו את שיטת Profit First. מדובר בתוכנית שהוקמה במטרה להילחם בתופעה ולאפשר לבעלי עסקים לנהל בצורה יציבה ורווחית יותר את תזרים המזומנים, כלומר להימנע ממצב שהם משלמים לכולם (ספקים מיסים וכו׳) ולא נותר להם כלום. התוכנית מגיעה מארה״ב ויושמה בהצלחה אצל מאות אלפי בעלי עסקים ברחבי העולם, וביניהם גם עסקים רבים בישראל.  

האם עסק שמכניס 10,000 ₪ בחודש יכול להיות רווחי יותר מעסק שמכניס 100,000 ₪ בחודש?

בהחלט כן, אבל לא בהכרח.

חשבו על זה, לא מעט עסקים מכניסים לא מעט כסף, אך בסוף החודש נותרים ללא רווחים. הסיבה לכך היא, שההוצאות עולות על ההכנסות. לעומת זאת, עסקים שמרוויחים רק אלפי שקלים בודדים יכולים ליהנות כמעט מכל הכסף שנכנס, זאת בהנחה שההוצאות שלהם לא מחסלות להם את תזרים המזומנים. משמעות הדבר היא, שגודל ההכנסות של העסק לא קובע את הרווחיות שלו, אלא, כמה כסף נשאר לכם בסוף החודש.

האם הגיע הזמן לשנות את העסק?

לא. אבל הגיעה השעה לשנות את שיטת המחשבה ואת אופן ההתנהלות הפיננסית.

על פי Profit First כל כסף שנכנס כהכנסה לעסק, מחולק לרווח, שכר הנהלה (משכורת לבעלי העסק), תשלומים לרשויות וכספים שמיועדים להוצאות העסק (כולל עובדים, שכירויות, הוצאות קבועות ועוד. מעקב אחר העקרונות הפשוטים הללו מבטיח בהירות ושליטה בניהול התזרים, הכנסות, הוצאות, מה הולך לאן, ניהול עסק הרבה יותר רווחי והסתכלות קדימה של בעל העסק על פיתוחו. הנחת היסוד שעומדת בבסיס השיטה היא, שגם עסק קטן יכול להיות רווחי, לא פחות מעסק גדול עם פעילות עסקית ענפה. למעשה, השיטה מעודדת עסקים להשיג רווח לפני הכל, וכיצד לנהל את הכסף, כך שיישארו לכם יותר רווחים ללא הפתעות, כך שבטווח הארוך הסיכויים לצמיחה כלכלית גדלים וחשוב מכך בניית חוסן כלכלי ויצירת עסק בריא ויציב בטווח הארוך.

מוכנים לעשות הרבה יותר רווח בעסק?

איך נכנסתם ללופ הזה מלכתחילה?

יכולות להיות סיבות רבות לכך שהעסק שלכם הפסיק להיות רווחי. בין שמדובר בניהול פיננסי לא נכון, ערבוב החשבון הפרטי והעסקי, העדר מעקב אחרי תשלומי מיסים עתידיים, התייחסות לכסף שנכנס כרווח נקי ולא כהכנסה, העדר איזון בין חודשים חזקים לחלשים, אי הפרשת משכורת לעצמנו, חשוב להדגיש, שגם שירותי ראיית חשבון הם לא הפתרון.

אם נודה באמת, להיות בעל עסק במדינת ישראל זה לא פשוט, בלשון המעטה. רוב בעלי העסקים מוצאים את עצמם מלהטטים בין אופרציות שונות, סוגרים עסקאות, עוקבים אחר מהלכי השיווק של העסק, מתמקדים בפיתוח עסקי, בוחנים את נתוני הכספים ומנתחים את המאזנים, מגייסים עובדים ועוד. כשחובשים כל כך הרבה כובעים ביום, אפשר להבין למה מרבית בעלי העסקים מתקשים לנהל את תזרים המזומנים באופן יעיל.

אריאל אורבוך, יזם, איש עסקים ומבכירי היועצים העסקיים בישראל הנו השגריר של שיטת Profit First בישראל.  אריאל מכיר את הקשיים הללו מקרוב. בתחילת דרכו גם הוא חווה, כמו מרבית בעלי העסקים בישראל, את הקושי שבניהול הפיננסי של עסקיו, ובכל פעם הופתע לגלות, שאחרי חודש עם פעילות ענפה ועמל רב, הוא מתקשה להפריש לעצמו משכורות ראויות, או כאלו שהוא שואף להם. כאשר גילה את השיטה של פרופיט פירסט וכמה פורצת דרך היא, התפלא, איך אף אחד לא עלה על זה קודם, ובחר לייבא אותה לבעלי העסקים בישראל. גם להם יש את הזכות לבחור איך הם רוצים לנהל את העסקים שלהם, בדוחק ובקושי או ברווחה כיד המלך.

Profit First – השותף השקט שלכם בעסק

מסתבר, שרוב בעלי העסקים לא מדברים על זה, ובעיית התזרים מושתקת על ידי האמונה, ש-"יהיה בסדר". בפועל, חודש אחרי חודש, בעלי העסקים משלמים משכורות לעובדים, משחררים כספים לספקים, עומדים בחובות מול רשויות המיסים, ונאלצים להסתפק בפירורים לעצמם, במקרה הטוב.

שיטת Profit First נותנת פתרון בדיוק במקום הזה, ומאפשרת לבעלי עסקים לייצר בהירות, הכנסה קבועה ומכובדת ולייצר הצלחה עסקית קבועה לאורך זמן. לאחר שהשיטה עברה אדפטציה לאופי התרבות הישראלית ולחוקי המדינה, הנגיש אותה אורבוך לקהל בעלי העסקים הרחב.

אז איך מתחילים להרוויח?

השיטה מנחה תחילה לעשות הפרדה מוחלטת בין סוגי הכספים בעסק, המסווגים ל- 4 סוגים: רווח, שכר הנהלה (השכר של בעלי העסק), תשלומים לרשויות וכספים שמיועדים להוצאות, הצפויות והבלתי צפויות.

בשלב השני, מזהים את ההוצאות הלא הכרחיות עבור העסק, ולומדים לשנות את תנועות הכספים כך שיותר יופרש לשכרו של בעל העסק ולטובת הרווח ההולך ומצטבר, כמו גם לצמצום חובות במידה ויש כאלו.

עוד במסגרת השיטה, לומדים בעלי העסקים כיצד למנף רווחים, איך לתמחר נכון מוצרים ושירותים ואיך להגדיל את שורת הרווח. השיטה מאפשרת לבעל העסק להתמודד ביעילות עם הוצאות בלתי צפויות, כך שלא יהוו איום על תזרים המזומנים של העסק, לשלוט על הכסף הרבה לפני שהוא נכנס ולקבל תובנות באשר להכנסות הצפויות של העסק.

נמאס לכם להיות על פול גז בניוטרל? גם אנחנו חושבים שמגיע לכם להיות מתוגמלים תחילה. השאירו פרטים לשיחת אפיון לעסק שלכם, ללא עלות וללא התחייבות.

רוצים להצטרף למאות אלפי עסקים שכבר נהנים מרווח ויציבות פיננסית בזכות שיטת פרופיט פירסט?

4.8 / 5. 10

דילוג לתוכן